• Leden: přečteno




    První letošní přečtený knížky.. Leden, zima, horký čaj, deka a dobrá knížka. Tak nějak si přestavuju ideální zimní večer. Po celkem "proflákaným prosinci, kdy jsem měla čtecí krizi (jestli se tomu tak dá říkat :D) a přečetla jsem jednu knížky, byl leden docela úspěšný na čtení. Celkem tady mám šest přečtených knížek. 


    Skoncovat s Eddym B. - Édouard Louis

    Tak na tuhle knížku jsem se fakt těšila, Kniha vykresluje zpověď mladého kluka, který se potýká se šikanou a posměchem za svojí odlišnost. Vyobrazuje život Eddyho od jeho dětství, které bylo velmi "drsné"... nedostatek financí v rodině, homosexualita a nelehké dospívání jinak velmi talentovaného Eddyho.

    Bylo to smutné, chvílemi až dojemné, ale určitě všem doporučuju. Knížka, kterou by si měl přečíst každý.




    Pravý leopardní kožich - Hana Kolaříková

    Román o ženě, která přišla o předčasně narozené dítě. Snaží se s tím vypořádat a současný příběh se začíná prolínat s příběhem celé rodiny a také babičky Erny, která přežila holocaust.

    Náročná knížka, přiznám, že se mi ze začátku nečetla vůbec dobře. Hodně se prolínala přítomnost s minulostí, což může být občas obtížné na čtení. I přes to se mi knížka hodně líbila a ten konec? To opravdu nikdo nečekal! 

    Šelma - Andrew Mayne

    Knížka, o který jste už určitě slyšeli. Mluví se o ní totiž všude. Thriller s hlavním hrdinou - vědcem Theem, který je také profesor a byl podezřelým v případu vraždy mladé dívky - jeho bývalé studentky. Podezření je ale brzy vyvráceno a případ uzavřen s tím, že dívku zabil medvěd. Theo však zjistí, že něco nesedí a zjišťuje, že dívka byla zabita člověkem. Najednou přijde i na spojitost s jinými vraždami a případ přebírá do svých rukou..

    Tak tohle bylo skvělý! Čtivá, napínavá knížka se spoustu překvapení a nečekaných zjištění. A jako bonus má opravdu super obálku!




    Vztahy bez stížností - Will Bowen

    A teď trochu z jiného soudku. Ráda si občas přečtu i knížky věnované seberozvoji nebo motivaci. Tahle knížka je spíš seberozvojová. Už podle názvu poznáte, že je zaměřená na vztahy - ne jen ty partnerské, ale také na vztahy v práci s kolegy, přátelské vztahy nebo vztahy v rodině. O tom, jak je důležité mít kvalitní, pozitivní a bezproblémové vztahy a jak na tom začít pracovat. aby vztahy takové byly. Obsahuje i různá "cvičení" na zamyšlení nad svými vztahy a myslím, že vám knížka dost otevře oči. Nemyslím tím, že hned když knížku přečtet budete mít o sto procent lepší vzathy s vaším okolím, ale myslím, že vás to donutí se nad určitými věcmi zamyslet a pracovat na nich. Knížka jsem určitě nečetla naposledy a mám v plánu si přečíst i Svět bez stížností.




    Sama sebou - Jojo Moyes

    Řekněme si po pravdě, kdo nečetl nebo neviděl film Než jsem tě poznala? Myslím, že většina ten příběh zná. Asi všechny zajímalo jak to bylo s Luisou dál, což si můžete přečíst v pokračování Život po tobě. No a teď vyšel ještě třetí díl - Sama sebou. 

    Luisa odjíždí pracovat pro jednu hodně bohatou rodinu do New Yorku a doma - v Londýně nechává svého nového přítele záchranáře Sama. Jak jim vztah na dálku vydrží? A jak zvládne Luisa život sama v New Yorku?

    Jelikož knížky od Jojo Moyes miluju nemohla mi tahle novinka uniknout a bavila mě mnohem víc než Život po tobě. Takže jestli tápete, zda knížka stojí za přečtení, tak za mě rozhodně ano!




    Rebelka pod zámkem - Ava Lackovská 

    No a poslední lednová přečtená knížka je Rebelka pod zámkem. Knížka vyobrazuje život mladé ženy od jejího útlého dětství až do dospělosti, kdy se vdá za muže, který ji považuje za svůj majetek. Ona už od mládí střídá partnery a to se nezmění ani v manželství.. pak se tedy stane, že se jí narodí malý černoušek..

    Kniha je podle mě hodně aktuální, protže se o tomto tématu hodně mluví, ale stále se to za zavřenými dveřmi. Obsahuje hodně náročných témat, o kterých čtu ráda, ale tenhl styl autorčina psaní mi vůbec nesedl. Čtení to bylo zajímavé, ale ne moc poutavé a procítěné jak bych od takové knížky čekala.
  • You might also like

    Žádné komentáře:

    Okomentovat