• Já, cvičení a zdravá strava


    Jo, je to tak. Já, holka, která se na střední vyhýbala tělocviku, co to šlo, teď sedím a píšu článek o cvičení a zdravý stravě. Není to tak dávno, asi rok, co jsem si řekla, že takhle už to dál nejde a musím se sebou začít něco dělat. Protože veškerý stres, který jsem měla díky učení se na státnice jsem léčila čokoládou a jiným nezdravým jídlem. No a ono když všude na instagramu vidíte ty dokonalý postavy, fotky z posilovny nebo kolik, kdo zrovna uběhl kilometrů, docela vás to i namotivuje. Jasně, vím, že ne všechno, co vidíme na sociálních sítích je pravda, ale v tomhle to pro mě byl dobrej hnací motor zvednout se a začít taky konečně něco dělat.

    Moc cvičení jsem neznala a tak jsem si řekla, že budu klasicky cvičit Jill - určitě všichni její třicetidenní cvičící program znáte. Šla jsem do toho, protože jsem to už jednou cvičila a viděla jsem brzo změnu. Teď mě to ale nenadchlo, vůbec mě to nebavilo a byla jsem z toho spíš nešťastná než aby nastal ten super pocit, který by měl po cvičení být. Tak nějak jsem se v tom pár dní plácala a pak toho nechala. 

    Úplnou náhodou jsem ale objevila FitFab Strong, cvičení, kde předcvičujou česky a spoustu lidí si to chválilo. Tak si řikám, že to taky zkusím, rovnou jsem si vytiskla jejich třicetidenní plán (myslím, že ten mini) a jela jsem. No jela, ze začátku to byla fakt makačka, kdy jsem už po prvních pěti minutách umírala, ale nevzdávala jsem se a cvičení jsem vždycky docvičila. No a díky tomuhle skvělýmu programu mě cvičení začalo konečně bavit, zjistila jsem, že to není jenom otrava, ale může to být právě i zábava a za ten skvělej pocit po cvičení to prostě stojí. 

    Díky FitFab a jejich výzvám, které připravují na každý měsíc jsem už s jejich cvičením nepřestala a cvičím podle nich pořád. Mají ještě lehčí, posilovací verzi FitFab Light a teď nejnovějšá FitFab Stronger a to je teda vážně pecka.. cvičení, u kterýho se i zasmějete. Takže když to tak řeknu ke cvičení a zdravé stravě mě vlastně přivedlo FitFab. Vyhovuje mi hlavně v tom, že můžu cvičit v klidu doma, kdy se mi to zrovna hodí a cvičení trvá přibližně půl hoďky a tu si prostě každý den na cvičení najdete.

    Začala jsem zase častěji jezdit na kole, to jsem mimochodem dřív taky úplně nesnášela a teď je to jeden z mých nejoblíbejnějších sportů. Teď v zimě chodíme na brusle a taky jsem začala chodit na lekce jógy. Jóga mě vždycky hodně lákala, ale já na ty společný lekce, kde je hodně lidí nikdy moc nebyla. Mám vždycky pocit, že na mě všichni koukaji, jak to dělám špatně (i když nekoukaji, sami jsou rádi, že zvládnou cvičit :D) ale ještě se mi tohle z hlavy nepodařilo dostat. Na jógu ale chodím pravidelně a jsem ráda, že jsem v tom tak trochu překonala sama sebe.

    A teď ta zdravá strava.. s tou teda pořád hodně bojuju. Je to pro mě mnohem těžší než jít cvičit. Všude je spoustu nezdravých lákadel. Snažím se jíst zdravěji, ale nikde nehlásám, že jím vylože zdravě. Když na něco mám chuť prostě si to dám, ale s mírou. Do jídelníčku se snažím zařazovat víc ovoce a zeleniny,  což jsem dřív docela flákala. Bílé pečivo už nejím skoro vůbec. A celkově si dám radši kuskus se zeleninou než svíčkovou s knedlíkama. Ale kostičce čokolády občas neodolám. Nemyslím si, že by to bylo nějak špatně, ale samozřejmě vím, že na jídelníčku musím ještě dost zapracovat, ale nechci si ani odříkávat jídla, který mám ráda. Jen se je prostě snažím jíst míň než jsem jedla dřív. A to se mi docela daří a i za ten necelý rok vidím velkou změnu, kterou jsem udělala a doufám, že za rok si budu moct říct to samý.

    Co vy, cvičení a zdravá strava? Jestli se k tomu pořád odhodláváte, tak doporučuju začít hned a vydržet. Věřte, že výsledky uvidíte nejen vy a okolí, ale hlavně vám poděkuje vaše tělo. 

    Jo a málem bych vám zapomněla přidat odkaz na FitFab cvičení máte tady




  • You might also like

    Žádné komentáře:

    Okomentovat